Skip to main content

Posts

Resepi Swedish Meatball Versi Halal

 Salam.. nak share resepi ni sedap sangat..mcm dkt IKEA katanya.. Akak amik dari fb.. Sumber : FB Dina Amalia Nordin Bahan-bahan: Sos tiram Kicap Sos tomato Susu segar Butter/margerin Buah tomato Bawang holland Lada hitam Kiub pati lembu Meatball ~ 2 biji bawang holland - dadu ~ 2 biji tomato - dadu ~ Tepung gandum - sy letak 5 sb ~ Butter/margerin - sy letak 4 sb ~ Lada hitam - tumbok dlm 4 sb ~ 1 kiub pati lembu ~ Susu segar - sy letak dlm 3 mangkuk/cawan. Ni agak2 la nak kuah banyak mana. Jgn pekat sgt and jgn cair sgt). ~ Sos tomato - sy letak dlm 4 sb ~ Sos tiram - pun dlm 4 sb ~ Kicap - agak2 je nak bagi kaler sos tu agak gelap. Guna kicap manis/lemak je tak kesah jenama ape pun takpa. Cara-cara 1 .Cairkan butter, saute bawang hingga naik bau. 2. Masukkan tepung gandum. 5 sb 3. Kacau sebati hingga kaler bertukar perang. Tak perang pun takpe takde hal janji sebati setel. 4. Masukkan air sikit and kacau jgn bg melekat then masukkan susu segar. Kacau sebati. *time n...

Temuduga Pegawai Teknologi Maklumat F41

Assalammualaikum and salam sejahtera uols.. Haish... lama benauu la tak update kan.. Bz..bz dengan kerja hakiki...bisnes part-time ni plak sejak pindah Kedah akak tak fokus sangat.. Dulu masa pjj ngan hubby and baru anak sorg ada la jugak masa nak berbisnes bagai.. Sekarang ni memang tak berapa nak pulun pasai bila balik rumah je sibuk nak uruskan rumahtangga and bebudak dua org tu.. Hokeh,,takmau cakap banyak cuma akak nak habaq kalo bebudak iT yang dah lama grad especially tahun 2010,2011 and so on  mesti tertunggu2 panggilan temuduga F41 khen khen khen.. Yelah mcm akak ni grad tahun 2011, interview F41 yang pertama kalinya dipanggil 2 tahun selepas itu iaitu 2013!..Lama giler nak tunggu sesuatu panggilan interview sekarang ni jika nak dibandingkan masa akak lepas sijil & diploma (tahun 2006-2009) bertalu2 surat panggilan interview sampai ke peti surat rumah.. Jadi sesiapa yang sekarang ni berjaya dipanggil temuduga as Pegawai Teknologi Maklumat (F41) sepatutnya kita sem...

Sharing is Caring || Breast Pump Review - Medela Freestyle

Assalammualaikum gaisss!!!!! Lamanya akak tak sharing2 cerita kat sini.. Yelah sejak ber'anak' dua ni segala jenis objek aktiviti terbatas sangat2..Sapa-sapa yang pernah baca entry kat bawah ni mesti ingat akak pernah 'berhutang' (19 Mei 2014) nak review or story mory pasai double breast pump kan..hewhewhew.. ---> dah lebih setahun baru nak cerita, basi dah la dollllll heheh.. tp takpa akak nak ceritaaaaa jugakkkk~~ http://blossomlishashop.blogspot.my/2013/09/sharing-is-caring-breast-pump-review.html akak mintak maaf sangat2 la pasai takdan nak taip cerita bagai naa pasai dalam dok kalut dengan kerja, berjauhan dengan sang suami, bisnes kecik2 ni and struggle pam susu utk anak yg sulung tu tetiba dalam tak sedar 'termengandung' pulakkk =p... Lepaih dah termengandung tu...(anak sulung masa tu 1 tahun 6 bulan),  rezeki yang akak dok tunggu2 selama 3 tahun iaitu nak pindah dari Putrajaya ke Sungai Petani Kedah termakbul.. Alhamdulillah rezeki anak org kata...

Jualan Clearance Stock Sempena Perpindahan Gudang~

Salam.. hye all.. ni akak nak promote ni.. Genie Bra Saiz XXL RM50 Super Zip Girdle Saiz L, XL, XXL RM50 Super Girdle 6 Bones M/L - XL/XXL RM45 High Waist Panties RM8/per pcs ***Harga termasuk postage Semenanjung Cepat2 pm page untuk order naa.. Klik link kat bawah ni untuk order terussss~ https://www.facebook.com/messages/BlossomLishaShop

TEMPAHAN TUDUNG RAYA BY SARUNG ANGGUN

Salam. Hai semua wanita2 cantik dan anggun di luar sana! Syg2 sekalian minat tak tudung instant berawning? Kalo berminat dan nak join utk tempahan raya boleh pm page ni utk order ye. Tudung di bawah berjenama SARUNG ANGGUN sangat cantik, co mel, berkualiti tinggi, design yg lain dr yg lain dan yg penting LABUH(terdapat dlm saiz L dan XL) sangat memenuhi citarasa wanita yg ingin tampil bergaya se'SIMPLE' mungkin ye! Apa tunggu lg, jom tempah sekarang! Senarai Harga Tempahan Tudung Raya KOD ZAR dan KOD FAD : RM69 KOD HMY : RM79 Size: 14 (L), 16 (XL), 8(kanak2) Semua size sama harga Tarikh tutup tempahan tudung raya 03 Mac 2015 Proses utk menyiapkan tempahan mengambil masa 2 bulan. Proses penghantaran dan pengeposan tudung akan dilakukan secara berperingkat mulai 26 Mei 2015  wink emoticon Di bawah adalah contoh2 design. Sila klik link album dalam page ini utk warna berlainan ye  smile emoticon Anggun Zareena -  https://www.facebook.com/media/set/?set=a.775671212527643.10737...

Coffee Lover?? No problemo =')

Salam.. anda penggemar kopi tegar seperti ai??? hehe... Jangan risau...boleh je teruskan minum kopi di samping consume SSWKC.. Tak percaya?? jom baca apa yang Doc Halina ni taippppppp......... http://barelysupermommy.com/2014/10/24/answering-your-sswk-questions/

PUSH-UP LACEY BRA (SILANG)

Selesa, cantik, sedap, terangkat! Diperbuat daripada kain yang sangat selesa seperti Genie Bra Sila pm page untuk order http://www.facebook.com/ messages/BlossomLishaShop **Harap maaf terpaksa delete pic model posing.**